Pluszowe figurki biblijne ze słowackiej pracowni podbijają Europę

Pluszowe figurki biblijne ze słowackiej pracowni podbijają Europę

Mercy Toys rodina Mikulášová

Wszystko zaczęło się od marzenia. Młodzi rodzice ze Słowacji zapragnęli dla trójki swoich dzieci wartościowych pluszaków. Obecnie już od prawie 4 lat produkują pod marką Mercy Toys unikatowe figurki pluszowe Jezusa, Panny Marii oraz Aniołka i sprzedają je – oprócz Polski – na dziewięciu rynkach Europy. Czwarta figurka powstała w tym roku dzięki kampanii crowdfundingowej. To pluszowy święty Józef.

„Na pewnym etapie życia nasze dzieci dostawały mnóstwo dziwnych pluszaków. Różowe słonie i żółte ośmiornice tworzyły w pokoju dziecięcym osobliwą menażerię. Stwierdziliśmy z mężem zgodnie, że jedyną rzeczą z pluszu, jaką kupimy dzieciom, będzie postać Jezusa do przytulania przy zasypianiu. Jesteśmy ludźmi wierzącymi, staramy się wychowywać nasze dzieci w wierze od małego. Jednak ani na Słowacji, ani w jej pobliżu nie udało nam się znaleźć żadnego tego typu produktu, dlatego zdecydowaliśmy, że stworzymy go sami“ – opowiada Martina Mikulášová.

Jak to się stało?

Po utworzeniu marki Mercy Toys na początku 2017 roku nastąpił trwający rok proces poszukiwania odpowiedniego partnera do produkcji figurek pluszowych, który spełniałby wymagania dotyczące nie tylko jakości, ale też bezpieczeństwa dzieci podczas zabawy, przygotowania propozycji projektowych i zatwierdzenia pierwszych wyprodukowanych próbek, które przetestowały dzieci małżonków. Reakcja klientów na Pluszowego Jezuska sprawiła pomysłodawcom dużo radości.

„Pierwszy tysiąc wyprodukowanych sztuk wyprzedał się w 2 miesiące. Widzieliśmy, że brakowało u nas tego typu figurki pluszowej, mającej głębszy sens, a rodzice i dzieci ją po prostu uwielbiają“ – dodaje Martin Mikuláš, mąż i współwłaściciel marki. Sprzedali łącznie już ponad 7000 pluszowych figurek biblijnych. „Bez naszych utalentowanych projektantów, fotograf produktu i zaufania, którym od samego początku obdarzył nas słowacki dystrybutor, nigdy nie bylibyśmy tam, gdzie jesteśmy teraz” – stwierdzają zgodnie małżonkowie.

Kolejny kanał sprzedaży – własny sklep internetowy mercytoys.pl dla Polski – powstał rok temu. Biznes przyniósł parze wiele nowych doświadczeń. „Od mojego pierwotnego zawodu, prawnika, przeszłam do pracy w środowisku internetowym. Zarządzam sprzedażą za pośrednictwem europejskiego Amazona, konta na Instagramie i naszych 9 profili na Facebooku dla różnych krajów. Najbardziej jednak wzbogacają mnie spotkania bezpośrednio z klientami na targach. Nie mogę się doczekać końca pandemii i powrotu do wystaw” – kontynuuje Martina Mikulášová.

Do dzieci w sposób dziecięcy

Założyciele marki Mercy Toys, Martina i Martin Mikulášowie, odnieśli sukces, mimo że spróbowali pokazać ważne postacie biblijne w sposób odmienny od klasycznego – prosto, ciepło i przyjaźnie.

Figurki służą również jako towarzysz podczas dziecięcej modlitwy, zasypiania, zabawy lub jako pomoc dydaktyczna na lekcjach religii. „Od klientów, dystrybutorów czy z opinii wystawianych na europejskim Amazonie docierają do nas bardzo budujące informacje zwrotne. We Włoszech nasze pluszowe figurki są najczęściej wybierane na prezent z okazji pierwszej komunii świętej, na Słowacji są popularne wśród nauczycieli, a w Niemczech jako prezent podnoszący na duchu w chorobie. W Polsce są częstym prezentem na chrzest lub pomocą, po którą sięgają księża podczas słówek dla dzieci. Jednak większość naszych klientów tworzą rodzice lub dziadkowie, którzy poprzez pluszową figurkę biblijną chcą pomóc swojemu dziecku lub wnukowi zrozumieć, że Bóg jest blisko i że go kocha” – dodaje Martina Mikulášová.

Gdy praca z dziećmi to pestka

Plyšový Ježiško

Marką Mercy Toys od początku jej istnienia małżonkowie zarządzali wspólnie, ale w miarę jak dzieci rosną, opiekę nad firmą przejmuje Martina. „Każdy biznes jest wyzwaniem, tym bardziej z dziećmi w wieku od 1 do 9 lat. To praca w nocy i rozmowy telefoniczne z dystrybutorami podczas gotowania obiadu. Jednocześnie jednak dostrzegam w tym wszystkim wiele plusów – dzieci widzą, jak przebiega praca nad tak wymagającym projektem, od produkcji, przez marketing, aż po samą sprzedaż. Widzą na własne oczy, jak pracują dorośli i że »bez pracy nie ma kołaczy«.

Oczywiście są również integralną częścią procesu projektowania nowych figurek, które zawsze tworzymy razem. Swoimi pomysłami pomogli mi wzbogacić naszą książkę z katechezami, czyli biblijnymi zajęciami z Pluszowym Jezuskiem. I tak jak my cieszą się każdym sukcesem, czy to nową postacią, czy wejściem na nowy rynek” – ocenia Martina Mikulášová, przedsiębiorca i mama trójki dzieci. Fakt, że Pluszowy Jezusek wyprzedał się już po raz trzeci od początku swojego istnienia, ocenia z humorem jako zbieg dwóch czynników. Jednym z nich jest opóźnienie w planowaniu nowej produkcji, spowodowane aktywnym życiem rodziny, a drugim zainteresowanie klientów, za które twórcy Mercy Toys są bardzo wdzięczni.

Niesamowita historia powstania Pluszowego świętego Józefa

Plush Joseph _close_crop

Do rodziny trzech figurek – Pluszowego Jezuska, Pluszowej Panny Marii i Pluszowego Aniołka – dołączyła tej jesieni czwarta – Pluszowy święty Józef. Produkcja nowej figurki została częściowo sfinansowana za pomocą kampanii crowdfundingowej. „Niesamowicie i cudownie było śledzić, jak ludzie w ciągu półtora miesiąca pomogli nam uzbierać ponad 5000 euro, pokrywając tym samym połowę kosztów produkcji tej pluszowej figurki” – dodaje Martina Mikulášová. Wybór właścicieli Mercy Toys padł na świętego Józefa pod wpływem życzeń klientów i decyzji papieża Franciszka o ogłoszeniu roku liturgicznego 2021 Rokiem Świętego Józefa.

„Byliśmy bardzo poruszeni słowami papieża Franciszka. Mówi, że dzięki pandemii zrozumieliśmy znaczenie zwykłych ludzi, którzy daleko od świateł jupiterów codziennie ćwiczą się w cierpliwości, zaszczepiają nadzieję i sieją odpowiedzialność za drugich. Dokładnie taki był Józef - twórczo bronił swojej rodziny i uczciwie pracował. Tego chcemy nauczyć za pomocą figurki Pluszowego świętego Józefa też nasze dzieci. Mamy nadzieję, że nadając kształt tak pozytywnej postaci, tchniemy nadzieję również w dorosłych wyczerpanych pandemią” – podsumowuje Martina Mikulášová.

Zdjęcie: Mercy Toys

Facebook: MercyToys Polska

Instagram: mercytoys

Sklep internetowy: www.mercytoys.pl

 

Z powrotem do sklepu